مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-01حوادث

بخشش 33 فقره قتل عمد در مدت 2 سال در استان همدان 


در مدت زمانی حدود دو سال با فعالیت مثمرثمر ستاد تألیف قلوب استان، 33 نفر از  قصاص نفس به دلیل اخذ رضایت اولیاء دم نجات یافته و به زندگی بازگشتند.

- ایسنا/همدان رییس کل دادگستری استان همدان گفت: در مدت زمانی حدود دو سال با فعالیت مثمرثمر ستاد تألیف قلوب استان، 33 نفر از  قصاص نفس به دلیل اخذ رضایت اولیاء دم نجات یافته و به زندگی بازگشتند.

محمدرضا عدالتخواه در تشریح طرح مبتکرانه و خلاقانه معتذرین که در سه سطح مراجع قضایی؛ کلانتری ها و زندان ها در استان در حال اجراست، بیان کرد: در بسیاری از موارد مشاهده شده با اندک تلاش و مواجهه و برخورد مناسب قاضی، پلیس و زندانبان با متهمین و محکومین، آنان اعلام پشیمانی و عذرخواهی از شاکی کرده اند و در نهایت پرونده های متعددی به صلح و سازش ختم شده است.

وی تلاش برای برقراری صلح و سازش را از موضوعات ارزشمند و مورد تأیید آموزه های قرآنی و روایی دانست و اظهار کرد: حرکت در این زمینه موجب تحقق عدالت ترمیمی در ابعاد مختلف آن به ویژه تسکین و درمان تألمات روحی و روانی بزه دیدگان می شود و در باز اجتماعی شدن بزهکاران بسیار مؤثر است.

عدالتخواه افزود: اجرای طرح معتذرین علاوه بر آثار متعدد معنوی در فرد خاطی و اشاعه فرهنگ عذرخواهی در جامعه، می تواند به نحو چشمگیری سبب مختومه شدن بسیاری از پرونده های کیفری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشش 33 فقره قتل عمد در مدت 2 سال در استان همدان 

بخشش 33 فقره قتل عمد در مدت 2 سال در استان همدان